Főmenü:
Óvodánk bemutatása
Az óvodánk gyönyörű parkosított területen fekszik. Az épületet a 20. század elején építtette egy nemesi család. Az államosítás után kultúrházként majd iskolai napköziként funkcionált. 1982-
Az épület és az udvar folyamatos karbantartása, felújítása eredményeként óvodánk külső és belső környezete esztétikus, kulturált, gondozott összképet mutat.
Pedagógiai programunk Nagy Jenőné „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” választható program adaptációja, amely a helyi sajátosságokkal kiegészülve a gyermekek harmonikus fejlődése
Személyi erőforrásaink -
óvodapedagógus 13 fő
gondozónő 1 fő
pedagógiai asszisztens 2 fő
dajka 6 fő
óvodatitkár 1 fő
konyhai dolgozó 1 fő
karbantartó 1 fő
Összesen -
Feladatunk a gyermekek egészségének a védelme-
Óvodai programunknak megfelelően kiemelt feladatnak tekintjük a hagyományőrzést.
Ez a mindennapokhoz és az ünnepekhez kapcsolódó szokások átültetését jelenti az óvodai nevelésbe (szüret szervezése a gyerekeknek, farsangi népszokások, húsvéti tojásfestés).
Környezeti nevelésünk során hangsúlyosan kezeljük a környezettudatos magatartásra nevelést és a fenntartható fejlődés megalapozását.
Prioritást élvez a játék, az olyan óvodai légkör, napirend szervezése, mely a lehető legjobban biztosítja a gyermek pszichoszomatikus és interperszonális kapcsolatainak egészséges fejlődését.
Célunk, hogy az óvodánkba lépő gyermekek, szülők azt érezzék: Tisztellek téged, fontos vagy nekem, csakis rád figyelek és segítek neked, ha szükséged van a segítségemre!
Nevelőmunkánk
Tevékenységeinket a nevelőtestületünk által módosított Pedagógiai Programunk alapján végezzük, kidolgozott heti és napirend alapján. A többéves tapasztalataink alapján úgy gondoljuk, hogy ideális az óvodánkba járó gyermekek neveléséhez, fejlesztéséhez. Megbizonyosodhattunk róla, hogy a mai világban csak szeretetpedagógiával, élménypedagógiával és bátorító neveléssel tudunk célt elérni. Szeretetpedagógiánkkal olyan biztonságérzetet adó környezetet alakítunk ki, ahol az óvoda dolgozói azonos elvek és szokások alapján, helyi normák szerint, összehangolt tevékenységekkel biztosítják a gyermekek boldog gyermekkorát.
Óvodai fejlesztő munkánkban pedig olyan gyakorlatot követünk, amely teljesen kiszűri az ismeretközvetítést, de mindent biztosít ahhoz, hogy a gyermekek tevékenykedtetésük által jöjjenek rá a körülöttük lévő dolgok összefüggéseire.
Bátorító nevelésünkkel pedig egy német pszichológus Adler elveit követjük:
parancsolás helyett kérdezünk
a gyermekek mágikus képzeletét vonjuk be a szociális kapcsolatok, szokások alakításába
a gyermek tevékenységéhez nagy szabadságot biztosítunk, de a határokat pontosan kijelöljük
tilalom helyett választási lehetőséget adunk a gyermeknek
minden gyermeket bátorítunk, hogy pozitív énképe kialakulhasson
Nevelésünk célja, hogy a gyermekek testi és lelki fejlődését, személyiségük szabad kibontakoztatását elősegítsük az életkori és egyéni sajátosságaik figyelembevételével. Élmény-
Az óvodapedagógusok kiemelt figyelmet fordítanak az egyéni képességfejlesztésre, a hátrányok csökkentésére, a gyermekek személyiségének fejlesztésére, figyelembe véve az egyéni és életkori sajátosságaikat. Az 5-
Az óvodapedagógusok a dajkákkal együtt nagy hangsúlyt fektetnek a gyermekek gondozására, a rendszeres tisztálkodásra, maguk és környezetük rendben tartására, környezetük esztétikájára.